Home » Egipatske luke ‘glavna su opskrbna mjesta’ za Izrael tokom rata u Gazi
Svijet

Egipatske luke ‘glavna su opskrbna mjesta’ za Izrael tokom rata u Gazi

Ova fotografija prikazuje teretni brod Lucy Borchard koji je među najfrekventnijim brodovima koji plove između egipatskih i izraelskih luka. (prema Wikimedia Commons)

Istraga otvorenog izvora otkrila je da su egipatske morske luke postale glavne postaje za teretne i cementne brodove koji prevoze robu u i iz Izraela od početka rata u opkoljenom Pojasu Gaze prošlog oktobra.

Istraga koju je u četvrtak objavio Arabi Post  pratila je aktivnost 19 brodova tokom posljednja tri mjeseca i pratila njihove morske rute, koristeći pomorske podatke otvorenog izvora. Utvrđeno je da su bili ograničeni na putovanje naprijed-nazad između izraelskih i egipatskih luka.

Prema izvješću, deseci drugih brodova također su prevozili robu u i iz Izraela, ali nisu bili ograničeni na kretanje između izraelskih i egipatskih luka.

Tokom istog razdoblja nijedan brod iz drugih arapskih zemalja nije stigao u izraelske luke, navodi se u izvješću.

“Egipatske luke su vitalne tačke za transport robe u i iz Izraela zbog njihove blizine izraelskim lukama, posebno luci Ashdod, koja je oko 29 kilometara udaljena od Gaze, kao i strateškoj luci Haifa”, rekao je Arabi Post, napominjući da blizina luka smanjuje troškove otpreme što utječe na cijene isporučene robe.

Istraga se temelji na podacima iz aktivnosti sedam luka, uključujući izraelske luke Ashdod i Haifa, te egipatske luke Port Said, Abu Qir, Alexandria, Dekheila i Damietta, koje se nalaze na Sredozemnom moru.

Među 19 brodova bilo je sedam kontejnerskih brodova, šest brodova za prijevoz cementa, pet brodova za opći teret i jedan brod za rasuti teret koji prevozi rasuti teret poput žitarica, šećera i ugljena.

Istraga je pokazala da je sedam kontejnerskih brodova i pet brodova za opći teret prvenstveno prometovalo između egipatskih Aleksandrije, Damiette, Dekheile, Port Saida i al-Arisha te izraelskih luka Haifa i Ashdod.

Ovi brodovi su plovili pod zastavama Paname, Liberije, Izraela, Egipta, Antigve i Barbude, Singapura i Saint Kittsa i Nevisa.

Prema podacima praćenja brodova Vesselfindera, ovih 12 brodova u vlasništvu su kompanija u Egiptu, Izraelu, Turskoj, Grčkoj, Singapuru, Njemačkoj i Cipru.

Istraga je također otkrila da šest prijevoznika cementa nije često posjećivalo egipatske luke 2022. i 2023., ali su njihova putovanja bila usmjerena na Izrael i Egipat tokom rata u Gazi, izvijestio je Arabi Post.

U izvješću se navodi da su brodovi prvenstveno prometovali između egipatskih luka al-Arish, Abu Qir i Aleksandrije te izraelskih luka Haifa i Ashdod.

I al-Arish i Aleksandrija imaju tvornice cementa.

Egipatska trgovina s Izraelom porasla je od početka rata u Gazi u oktobru.

Arabi Post navodi podatke prema kojima je egipatski izvoz u Izrael između oktobra 2023. i 31. jula 2024. dosegao 170,1 milijun dolara, dok je izvoz u istom razdoblju 2022. i 2023. iznosio 162,8 milijuna dolara.

Egipatski uvoz iz Izraela nakon rata gotovo se utrostručio. Egipatski uvoz iz Izraela između oktobra 2023. i jula 2024. iznosio je 331,6 milijuna dolara, dok je uvoz tokom istih mjeseci 2022. i 2023. iznosio 106,8 milijuna dolara.

Istraga se odvija dok je Gaza pod potpunom opsadom, a Egipat tvrdi da Izrael nije surađivao u isporuci pomoći u pojas.